
Administratie uitbesteden of digitaliseren?
Digitale administratie
Goed gereedschap is het halve werk, dat geldt ook voor uw administratie. Van de vele moderne administratiepakketten noemen wij er twee. Tellow is een initiatief van de Rabobank dat zeer geschikt is voor bijvoorbeeld ZZP-ers, Het gaat uit van de mutaties op je bankrekening en laat je daar eenvoudig de bijbehorende factuur aan toevoegen door een foto te maken met je smartphone. Op die manier raak je nooit meer bonnetjes kwijt. Als je bedrijf wat groter is en bijvoorbeeld personeel in dienst heeft of voor schipper eigenaars, is het pakket van Afas meer geschikt. Afas Profit integreert veel functionaliteit zoals loonadministratie en verwerking van vast activa. Afas kan ook gekoppeld worden aan software die het mogelijk maakt om documenten met je smartphone te scannen en te verwerken in je administratie.
Als je zelf al een keuze voor een financieel pakket gemaakt hebt, kunnen we daar natuurlijk ook mee aan de slag. We zien steeds meer bedrijven die hun facturen digitaal ter beschikking stellen zodat de verwerking veel eenvoudiger wordt. We kijken graag met je mee om de beste match te vinden.
Wij hebben gemerkt dat ondernemers makkelijker hun administratie bijhouden als ze kunnen werken met een pakket dat voldoende mogelijkheden biedt en dat ook nog eens makkelijk te bedienen is. En van een bijgewerkte administratie kun je natuurlijk direct de vruchten van plukken! Belangrijk is het altijd actuele inzicht in de financiële situatie van je bedrijf, op basis waarvan je zakelijke beslissingen kunt nemen. Maar ook het indienen van een btw-aangifte is een makkie als je administratie al bijgewerkt is!


Koppelingen in de administratie
Tegenwoordig zwerven veel van je gegevens en documenten over het internet. Soms is dat griezelig. Als de beveiliging van goed niveau is, maken we graag gebruik van de mogelijkheden die het internet ons biedt. Steeds meer leveranciers stellen hun facturen via internet of via een portaal te beschikking. Door een koppeling te maken met het portaal van de leverancier, haal je de facturen eenvoudig op om te verwerken in de administratie. Dat kunnen bijvoorbeeld de brandstofafrekeningen zijn van jouw vaste leverancier. Nadat de factuur in de administratie is verwerkt, krijg je op het juiste moment, niet te vroeg, niet te laat, vanuit de administratie het betaalvoorstel. Alleen na jouw goedkeuring, verzend je dit betaalvoorstel naar de bank. Geen zoekgeraakte facturen, geen voortijdige of te late betaling, alles precies op het juiste moment. Zo zijn er nog vele voorbeelden en optimaliseert je de bedrijfsvoering.